måndag 18 augusti 2008

Inspiration: mera lillgammalt.

Ännu en outfit utifrån bloggens fokus; klassiskt och lillgammalt kryddat med lite ungdomlighet och en rejäl dos stilmedvetenhet.


En rutig kavaj i grått kashmir är kanske inte världens enklaste plagg att bära upp som ung man, men med en figurnära passform och en rosa skjorta är risken minimal att folk tror att du har fått ärva farfars garderob. En prickig bröstnäsduk i lila silke är spiken i kistan, och passar dessutom väl med den rosa färgen.

Kontraster är nästan alltid bra att inkludera i sin klädsel, och här får vi en diskret sådan när kavajens matta yta möter den bruna manchesterbyxans levande lyster.

Ett par lediga loafers i svart läder matchar den stilrena klockan.

Dorian.

KAVAJ, HICKEY FREEMAN.
BYXA, J.PRESS.
SKJORTA, HM.
BRÖSTNÄSDUK, CHARLES TYRWHITT.
SKOR, CHURCH.
KLOCKA, JUNGHANS.




2 kommentarer:

eric sa...

Jag har svårt att se att kombinationen byxor+skor blir lyckad i verkligheten. Manchester har ett speciellt fall i tyget, som jag tycker passar randsydda skor bättre. Till de byxorna hade jag dessutom valt en brun nyans. Jag tycker inte heller att kombinationen mellan byxa och kavaj är klockren. Kavaj och skjorta passar dock riktigt bra, detsamma gäller för skjorta och byxa. Jag måste tyvärr tillstå att du haft bättre kombinationer.

Dorian sa...

Tack för lite konstruktiv kritik Eric!