fredag 15 augusti 2008

Hur man bär en bröstnäsduk.


Jag älskar bröstnäsdukar. Att en knappt synlig tygbit kan göra en sådan skillnad för helheltsintrycket är egentligen rätt facinerande.

I bloggens första inlägg gick jag igenom bröstnäsdukens alla fördelar; de flesta av er besökare är säkert redan är medvetna om dessa. Det finns inget fel sätt att bära bröstnäsduk, men kanske har du, liksom jag, ett favorit sätt?

Eftersom jag bär kavaj även i vardagliga sammanhang använder jag gärna bröstnäsduken till att lätta upp min utstyrsel lite. Detta görs dels genom valet av material (linne är utmärkt vid lediga sammanhang) och färg (neutrala kulörer som dyker upp på annat håll), men om sanningen ska fram är det nog ändå vikningen som spelar störst roll. Att nonchalant stoppa ned bröstnäsduken med ändarna uppåt ger intrycket av att den faktiskt används till sitt ursprungliga syfte (även om den stilmedvetne aldrig skulle göra detta) och blir därmed både mer ledigt och levande.

Puff-vikningen är nästan irriterande lätt att genomföra, men att få den perfekt kräver lite övning.


Dorian.


Inga kommentarer: