måndag 26 maj 2008

I elfte timmen - studentklädsel anno 2008.

För alla er som ännu inte har inhandlat kläder till studentbaler och dylikt. Passa på att leka med färger och detaljer, om det är något tillfälle som ni kommer undan med lite humor så är det under studenttiden. Många stilbloggar har gett tips på lämplig mundering - så här önskar jag att jag hade klätt mig då det var aktuellt. Dorian

KOSTYM, YOOX.COM
SKJORTA, DESIGNAD PÅ TAILORSTORE.SE
SLIPS OCH BRÖSTNÄSDUK, THOMAS PINK.
MANSCHETTKNAPPAR, BENSON & CLEGG
HÄNGSLEN, RALPH LAUREN.
SKOR, CROCKETT & JONES.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Shysst blogg!
Snygg klädsel dock är jag lite rädd för just färgen rosa.
Sen känns manchettknapparna lite som ett skämt eller? Ipoden tål jag inte änns som den är, och nej tack till att två på armen. Annars keep up the good work!

Dorian sa...

Tack för kommentaren Victor!

Alla kan vi inte gilla rosa - när jag satte ihop outfiten var min första tanke faktiskt något i stil med blått och grönt, men jag valde att ta ut svängarna lite.

Hade nog själv haft svårt att bära ett par Ipods som manschettknappar, men de bidrar onekligen med lite humor till utstyrseln och nog faller de säkert någon i tycket. Och som sagt: om det är någon gång man kommer undan med något liknande så är det på studenten.

/Dorian