söndag 18 maj 2008

Ännu en anspråkslös blogg om herrkläder.

Välkommen kära besökare.

Vi kanske skall börja med att reda ut det väsentliga? Behövs det ännu en blogg där någon stildiktator får utlopp för sin inskränkta och arroganta syn på hur folk ska klä sig?

Jag tror, och hoppas det. Jag vet nämligen att jag inte är ensam om att vara intresserad av andras åsikter om kläder. Själv finkammar jag dagligen webben för inspiration, tips och debatt kring hur man till fullo utnyttjar den möjlighet till uttryckelse som allehanda klädesplagg ger upphov till. Syftet med denna blogg är att bidrag med lite extra föda till dem som precis som jag lider av en omätlig aptit för klassikt elegant, men ändå ungdomlig stil.

Om du letar efter tips om vilken modell av 96-jeansen som gäller i sommar så har du hittat fel. Liknande fjortismundering kommer endast att figurera på denna blogg i humorisktiskt syfte, om ens det.

Hur min personliga stil ser ut kommer att bli uppenbar allteftersom. Jag önskar dock understryka att det inte alls är mitt syfte att komma med några pekfingrar om hur man klär sig. Du får självklart klä dig hur bäst du vill.

Detta sagt hoppas jag att denna blogg blir en inspirationskälla för er som delar min stil. Jag ser jättegärna att ni kommer med kommentarer och tips - en trend jag tyvärr ser alltför ofta på bloggar är enkelriktade kommunikation. Så skriv vad du tycker!

Sist men inte minst önskar jag uttrycka min glädje över att du har hittat hit, och jag hoppas att du fortsätter att besöka denna blogg.

Tack,

Dorian


Inga kommentarer: